loading...
mabnamohtava
محمد خیری بازدید : 21 دوشنبه 05 اسفند 1398 نظرات (0)

سلام دوست من , امروز در مبنا محتوا میخواهیم مبحث سفارش تولید محتوای صوتی یا همان سفارش پادکست صوتی را باهم بررسی کنیم . مبحثی که بیش از چیزی که تصور کنی روی بهبود روند پیشرفت کسب و کار ها تاثیر گذار است . تولید محتوا های صوتی مدتی است که در بین صاحبان وبسایت ها بسیار رواج یافته است بسیاری تولید محتوای صوتی  تلاش میکنند تا کسب و کار خود را بهبود ببخشند .

اما پیش از آن که وارد مبحث اصلی مان شویم ، بهتر است ابتدا بدانیم پادکست چیست و چه فرقی با محتواهای صوتی دارد ؟

در واقع محتوای صوتی با پادکست به قدری از نظر مفهوم و کاربرد مشابه هم هستند که اکثر افراد این دو را تقریبا مترادف هم در نظر میگیرند . اما بین پادکست ها و محتوا های صوتی یک تفاوت ناچیز وجود دارد .

پادکست چیست ؟

پادکست ها در واقع همان محتوا های صوتی هستند که با مشترک شدن در  نرم افزار های خاصی که برای استفاده از پادکست طراحی شده اند ( مانند گوگل پادکست ) ، میتوانید به پادکست ها گوش دهید . پادکست ها توسط گویندگان از روی متن خوانده میشوند و با موسیقی تزئین شده و شما میتوانید آن را بر روی وبلاگ سایت خود و یا در شبکه های اجتماعی منتشر کنید . پادکست ها اصولا بصورت یک مجموعه فایل صوتی هستند و معمولا میتوانید آن ها را دانلود کنید .

دو تفاوت جزئی بین پادکست ها و محتواهای صوتی

با توجه به تعریفی که از پادکست و محتوا های صوتی ارائه کردیم بطور کلی این دو ، دو تفاوت جزئی باهم دارند که عبارت اند از :

۱- محتوا های صوتی برخلاف پادکست ها نیاز به اشتراک ندارند .

۲- پادکست ها را برخلاف محتوا های صوتی که با نرم افزار های ساده پخش صدا نیز قابل استفاده هستند ، فقط با نرم افزار های مخصوص استفاده از پادکست میتوان گوش داد .


چرا ساخت پادکست فروش را چند برابر میکند ؟

چرا ساخت پادکست فروش را چند برابر میکند ؟

ساخت پادکست در چند مدت اخیر یکی از پرطرفدار ترین فرمت های تولید محتوا بوده و هست , بیایید با هم چند مورد از دلایل آن را بررسی کنیم :

۱- جلوگیری از خسته شدن کاربر :

قطعا برای هر کدام از ما پیش آمده است که برای جستجوی یک مطلب وارد یک وبسایت میشویم و ناگهان با حجم انبوهی از محتوای نوشتاری روبرو میشویم . در چنین حالتی با اولین نگاه به محتوای وبسایت ، یا به دلیل یکنواخت بودن و حجم زیاد مطالب انگیزه خود را برای خواندن آن از دست خواهیم داد و از سایت خارج میشویم ، یا یک مرور کلی میکنیم و از بسیاری از نوشته ها نخوانده رد میشویم .

یکی از مزایای پادکست ها این است که شما میتوانید حجم انبوهی از اطلاعات را به کاربر ارائه کنید بدون اینکه او از گوش دادن به شما کلافه و خسته شود . البته در صورتی میتوانید از بی حوصله شدن او جلوگیری کنید در ساخت پادکست به شیوه درست و اصولی عمل کرده باشید .

۲- بهبود سئوی سایت :

برای چند دقیقه از دیدگاه یک کاربر به مسئله نگاه کنید . تصور کنید که شما به دلیل مطالب مفید و آموزنده یک وبسایت ، دنبال کننده پر و پا قرص آن هستید اما به دلیل نوشتاری بودن محتوای آن ، نمیتوانید همیشه و در همه حال از آن استفاده کنید .

حالا اگر همین وبسایت مقالات مورد علاقه شما را بصورت یک فایل صوتی در محتوای خود قرار دهد ، میتوانید حتی وقتی در حال رانندگی یا استراحت هستید نیز همزمان با انجام کار های روزمره خود ، از محتوای آن بهره مند شوید . با توجه به این نکته که ساخت پادکست مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار میگیرد و گوگل نیز معیار نهایی رتبه بندی وبسایت ها را رضایت کاربران قرار داده است ، استفاده از پادکست میتواند یکی از عواملی باشد که وبسایت شما را به اوج خود میرساند .

علاوه بر این ، تولید پادکست نیز همانند تولید محتوای ویدیویی از امتیاز جداگانه ای برای سئو برخوردار است .


۳- ایجاد برندینگ در ذهن مخاطب :

۳- ایجاد برندینگ در ذهن مخاطب :

بسیاری از ما وقتی یک موسیقی را گوش میدهم پس از مدتی که دوباره آن را میشویم ، برای ما آشناست .

وقتی که مخاطبان در یک فایل صوتی نام برند شما را  میشنوند به دلیل احساس صمیمیت بیشتری که میتوانید در محتوای صوتی به کاربر القا کنید ، این نام در ذهن آن ها خواهد ماند و این موضوع به نوبه خود ، نوعی برند سازی برای شماست .

۴- ارزان قیمت بودن ساخت پادکست :

 سفارش تولید محتوای صوتی ، یکی از ارزان قیمت ترین روش های تبلیغات است . همین موضوع یکی از دلایلی است که باعث شده به یکی از پرطرفدار ترین روش های تبلیغاتی تبدیل شود , اصولا قیمت ساخت پادکست به ازای هر کلمه محاسبه میشود .

۵- کم حجم بودن پادکست ها :

پس از تولید محتوای متنی و تولید محتوای گرافیکی ، پادکست ها کم حجم ترین فرمت تولید محتوا محسوب میشوند و به این دلیل سرعت و حجم وبسایت را به خطر نمی اندازند . شما میتونید حجم زیادی از اطلاعات را در قالب پادکست در وبسایت خود قرار دهید بدون اینکه نگران کاهش سرعت آن خود باشید .

۶- مناسب بودن پادکست ها برای افراد نابینا :

افراد نابینا عملا از استفاده از سه نوع تولید محتوای گرافیکی ،


متنی و ویدیویی محروم هستند . بنابراین شما با تولید پادکست میتوانید آن ها را هم در لیست مخاطبین خود قرار دهید .

حتی اگر نتوانند از سایر محتوا های شما هم استفاده کنند ، به افزایش ترافیک وبسایت و زمانی که کابران در آن میمانند کمک شایانی میکند .

راه های سفارش محتوای صوتی

تقریبا میتوان گفت که ۹۰ % از شرکت ها تولید محتوای صوتی را در دستور کار خود قرار میدهند . اما برای این کار دو راه وجود دارد :

۱- میتوانند برای سفارش تولید محتوای صوتی خود افرادی را استخدام کنند .

۲- میتوانند سفارش تولید محتوای صوتی خود را برون سپاری کنند .

اصولا اغلب شرکت ها و صاحبان کسب و کار ها گزینه دوم را انتخاب میکنند . چون از لحاظ هزینه برای آن ها بصرفه تر است و چون با یک تیم بزرگ همکاری میکنند سفارشات آن ها زودتر به انجام میرسد .

ما در مبنا محتوا با همکاری تعداد زیادی گویندگان حرفه ای در کنار شما خواهیم بود تا بتوانید فروش خود را ۲۰۰ برابر کنید .

 
 
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 12
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 21
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 23
  • بازدید ماه : 23
  • بازدید سال : 266
  • بازدید کلی : 459